Arkusze maturalne z języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym zawierają przykładowe zestawy zadań opracowane w oparciu o wymagania egzaminacyjne obowiązujące od 2023 roku, określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r.
Informacje
Arkusze maturalne z języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym zawierają przykładowe zestawy zadań opracowane w oparciu o wymagania egzaminacyjne obowiązujące od 2023 roku, określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r. Publikacja uwzględnia treści zawarte w Informatorze o egzaminie maturalnym z języka hiszpańskiego od roku szkolnego 2022/2023 wraz z Aneksem i obejmuje wymagania ogólne i szczegółowe w zakresie znajomości środków językowych, rozumienia wypowiedzi, tworzenia wypowiedzi, reagowania na wypowiedzi i przetwarzania wypowiedzi. Zadania odpowiadają poziomowi biegłości językowej B1 oraz B1+ w zakresie rozumienia wypowiedzi wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (2001) wraz z dokumentem uzupełniającym (Companion Volume 2020).
Każdy zestaw zawiera 12 zadań zróżnicowanych pod względem sprawdzanych kompetencji językowych oraz typów zadań, wśród których znajdują się zadania zamknięte wielokrotnego wyboru i dobierania informacji oraz zadania otwarte, takie jak tekst z lukami, odpowiedzi na pytania i tworzenie wypowiedzi (wiadomość, e-mail, wpis na blogu lub forum internetowym). W każdym z proponowanych arkuszy maturalnych znalazło się zadanie mediacji językowej (zadanie 5.), polegające na przetwarzaniu informacji zawartych w tekstach hiszpańskojęzycznych, w tym w materiałach wizualnych, a następnie przekazaniu ich w języku polskim lub hiszpańskim w określonym kontekście sytuacyjnym.
Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy oraz filologii hiszpańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Egzaminator maturalny (w tym matura dwujęzyczna). Obecnie związana z Zespołem Szkół Ogólnokształcących Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego International School of Bydgoszcz, gdzie uczy języka hiszpańskiego w programie Middle Years Programme (IB MYP) oraz literatury hiszpańskiej i latynoamerykańskiej w Diploma Programme (IB DP), które są częścią międzynarodowego programu edukacyjnego International Baccalaureate.
Natasza Posadzy
Autorka
Polska
Z wykształcenia filolog, wykładowca akademicki oraz nauczyciel języka hiszpańskiego (liceum). Absolwentka filologii hiszpańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa. Zainteresowania badawcze: obraz Hiszpanii i jej mieszkańców w Polsce, wizerunek Półwyspu Iberyjskiego w polskojęzycznej literaturze geograficznej i historycznej XVIII i XIX stulecia, relacje polsko-hiszpańskie oraz stereotypy dotyczące Hiszpanii. Egzaminator maturalny z języka hiszpańskiego (w tym matura dwujęzyczna). Obecnie związana z Kujawsko-Pomorską Szkołą Wyższą w Bydgoszczy.
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji